You are here:

Χιονοδρομικό Κέντρο

Ιστορία του χιονοδρομικού

Στα 1967 γίνεται η πρώτη ασφαλτόστρωση του δρόμου προς Παρνασσό και αρχίζουν οι συζητήσεις για παραχωρήσεις εκτάσεων σχετικά με τη δημιουργία χιονοδρομικού κέντρου.

Η πρώτη παραχώρηση έγινε στα 1968 στη Γαλλική εταιρεία «Πεσινέ» που εκμεταλλευόταν τους βωξίτες της περιοχής και παρήγαγε αλουμίνιο. Η έδρα του εργοστασίου ήταν στην Παραλία Διστόμου (Άσπρα Σπίτια).

Η εταιρεία με τη σειρά της τοποθέτησε συρόμενο αναβατήρα (λιφτ) στη θέση Φτερόλακα (σημερινό κάτω parking1650m) ώστε να διευκολύνονται οι πρώτοι σκιέρ που γλιστρούσαν στις πλαγιές του Παρνασσού. Ανάμεσα στους Γάλλους ιδιοκτήτες της «Πεσινέ» υπήρχαν και ελάχιστοι Έλληνες που εργάζονταν στο εργοστάσιο της εταιρείας.

Στα 1974 στη θέση Γεροντόβραχος λειτουργεί επίσημα το πρώτο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού από ομάδα Αθηναίων πολιτών που λάτρευαν τα χειμερινά σπορ.

Η ονομασία «Αθηναϊκός Όμιλος Φίλων Σκι» γνωστό και ως ski club Γεροντόβραχος υπάρχει και σήμερα, όπως και το χιονοδρομικό κέντρο Γεροντόβραχος, στις νότιες πλαγιές του Παρνασσού, με πίστες που αποτελούν πρόκληση και απόλαυση για πολύ καλούς χιονοδρόμους.

Στις 16 Ιανουαρίου 1977 λειτουργεί επίσημα το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, στη θέση Φτερόλακα από τον ΕΟΤ.

Το χειμώνα του 1981 λειτουργεί ο «πνεύμονας» των χειμερινών σπορ της Ελλάδας στη θέση Κελάρια. επισκέπτες, το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού της χώρας μας.

Στα 1988, τοποθετήθηκε ο τριθέσιος συνδετικός αναβατήρας «Ερμής» που ένωσε τα Κελάρια και τη Φτερόλακα για τους χιονοδρόμους.

 

Έτσι οι χιονοδρόμοι έχουν τη δυνατότητα να μεταβαίνουν από τα Κελάρια στη Φτερόλακα και αντίστροφα χρησιμοποιώντας το συνδετικό αναβατήρα και όχι το ΙΧ.

Στα 1993 τοποθετήθηκε ο τετραθέσιος αναβατήρας «Ηρακλής» στα Κελάρια.

Στα 2014 ξεκίνησαν τα έργα εκσυγχρονισμού του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού με την τοποθέτηση υπερσύγχρονων αποσυμπλεκόμενων αναβατήρων που θα αναφερθούμε αναλυτικά σε άλλο άρθρο.

Στα 1967 γίνεται η πρώτη ασφαλτόστρωση του δρόμου προς Παρνασσό και αρχίζουν οι συζητήσεις για παραχωρήσεις εκτάσεων σχετικά με τη δημιουργία χιονοδρομικού κέντρου.

Η πρώτη παραχώρηση έγινε στα 1968 στη Γαλλική εταιρεία «Πεσινέ» που εκμεταλλευόταν τους βωξίτες της περιοχής και παρήγαγε αλουμίνιο. Η έδρα του εργοστασίου ήταν στην Παραλία Διστόμου (Άσπρα Σπίτια).

Η εταιρεία με τη σειρά της τοποθέτησε συρόμενο αναβατήρα (λιφτ) στη θέση Φτερόλακα (σημερινό κάτω parking1650m) ώστε να διευκολύνονται οι πρώτοι σκιέρ που γλιστρούσαν στις πλαγιές του Παρνασσού. Ανάμεσα στους Γάλλους ιδιοκτήτες της «Πεσινέ» υπήρχαν και ελάχιστοι Έλληνες που εργάζονταν στο εργοστάσιο της εταιρείας.

Στα 1974 στη θέση Γεροντόβραχος λειτουργεί επίσημα το πρώτο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού από ομάδα Αθηναίων πολιτών που λάτρευαν τα χειμερινά σπορ.

Η ονομασία «Αθηναϊκός Όμιλος Φίλων Σκι» γνωστό και ως ski club Γεροντόβραχος υπάρχει και σήμερα, όπως και το χιονοδρομικό κέντρο Γεροντόβραχος, στις νότιες πλαγιές του Παρνασσού, με πίστες που αποτελούν πρόκληση και απόλαυση για πολύ καλούς χιονοδρόμους.

Στις 16 Ιανουαρίου 1977 λειτουργεί επίσημα το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, στη θέση Φτερόλακα από τον ΕΟΤ.

Το χειμώνα του 1981 λειτουργεί ο «πνεύμονας» των χειμερινών σπορ της Ελλάδας στη θέση Κελάρια. επισκέπτες, το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού της χώρας μας.

Στα 1988, τοποθετήθηκε ο τριθέσιος συνδετικός αναβατήρας «Ερμής» που ένωσε τα Κελάρια και τη Φτερόλακα για τους χιονοδρόμους.

Στα 1993 τοποθετήθηκε ο τετραθέσιος αναβατήρας “Ηρακλής

Έτσι οι χιονοδρόμοι έχουν τη δυνατότητα να μεταβαίνουν από τα Κελάρια στη Φτερόλακα και αντίστροφα χρησιμοποιώντας το συνδετικό αναβατήρα και όχι το ΙΧ.

Κάθε χρόνο γίνονται έργα που αφορούν στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών του χιονοδρομικού ενώ υπάρχει και φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού στη Β, ΒΑ πλευρά του ορεινού όγκου του Παρνασσού.

Στα 1967 γίνεται η πρώτη ασφαλτόστρωση του δρόμου προς Παρνασσό και αρχίζουν οι συζητήσεις για παραχωρήσεις εκτάσεων σχετικά με τη δημιουργία χιονοδρομικού κέντρου.

Η πρώτη παραχώρηση έγινε στα 1968 στη Γαλλική εταιρεία «Πεσινέ» που εκμεταλλευόταν τους βωξίτες της περιοχής και παρήγαγε αλουμίνιο. Η έδρα του εργοστασίου ήταν στην Παραλία Διστόμου (Άσπρα Σπίτια).

Η εταιρεία με τη σειρά της τοποθέτησε συρόμενο αναβατήρα (λιφτ) στη θέση Φτερόλακα (σημερινό κάτω parking1650m) ώστε να διευκολύνονται οι πρώτοι σκιέρ που γλιστρούσαν στις πλαγιές του Παρνασσού. Ανάμεσα στους Γάλλους ιδιοκτήτες της «Πεσινέ» υπήρχαν και ελάχιστοι Έλληνες που εργάζονταν στο εργοστάσιο της εταιρείας.

Στα 1974 στη θέση Γεροντόβραχος λειτουργεί επίσημα το πρώτο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού από ομάδα Αθηναίων πολιτών που λάτρευαν τα χειμερινά σπορ.

Η ονομασία «Αθηναϊκός Όμιλος Φίλων Σκι» γνωστό και ως ski club Γεροντόβραχος υπάρχει και σήμερα, όπως και το χιονοδρομικό κέντρο Γεροντόβραχος, στις νότιες πλαγιές του Παρνασσού, με πίστες που αποτελούν πρόκληση και απόλαυση για πολύ καλούς χιονοδρόμους.

Στις 16 Ιανουαρίου 1977 λειτουργεί επίσημα το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, στη θέση Φτερόλακα από τον ΕΟΤ.

Το χειμώνα του 1981 λειτουργεί ο «πνεύμονας» των χειμερινών σπορ της Ελλάδας στη θέση Κελάρια. επισκέπτες, το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού της χώρας μας.

Στα 1988, τοποθετήθηκε ο τριθέσιος συνδετικός αναβατήρας «Ερμής» που ένωσε τα Κελάρια και τη Φτερόλακα για τους χιονοδρόμους.

Στα 1993 τοποθετήθηκε ο τετραθέσιος αναβατήρας “Ηρακλής

Έτσι οι χιονοδρόμοι έχουν τη δυνατότητα να μεταβαίνουν από τα Κελάρια στη Φτερόλακα και αντίστροφα χρησιμοποιώντας το συνδετικό αναβατήρα και όχι το ΙΧ.

Κάθε χρόνο γίνονται έργα που αφορούν στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών του χιονοδρομικού ενώ υπάρχει και φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού στη Β, ΒΑ πλευρά του ορεινού όγκου του Παρνασσού.

Στα 1967 γίνεται η πρώτη ασφαλτόστρωση του δρόμου προς Παρνασσό και αρχίζουν οι συζητήσεις για παραχωρήσεις εκτάσεων σχετικά με τη δημιουργία χιονοδρομικού κέντρου.

Η πρώτη παραχώρηση έγινε στα 1968 στη Γαλλική εταιρεία «Πεσινέ» που εκμεταλλευόταν τους βωξίτες της περιοχής και παρήγαγε αλουμίνιο. Η έδρα του εργοστασίου ήταν στην Παραλία Διστόμου (Άσπρα Σπίτια).

Η εταιρεία με τη σειρά της τοποθέτησε συρόμενο αναβατήρα (λιφτ) στη θέση Φτερόλακα (σημερινό κάτω parking1650m) ώστε να διευκολύνονται οι πρώτοι σκιέρ που γλιστρούσαν στις πλαγιές του Παρνασσού. Ανάμεσα στους Γάλλους ιδιοκτήτες της «Πεσινέ» υπήρχαν και ελάχιστοι Έλληνες που εργάζονταν στο εργοστάσιο της εταιρείας.

Στα 1974 στη θέση Γεροντόβραχος λειτουργεί επίσημα το πρώτο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού από ομάδα Αθηναίων πολιτών που λάτρευαν τα χειμερινά σπορ.

Η ονομασία «Αθηναϊκός Όμιλος Φίλων Σκι» γνωστό και ως ski club Γεροντόβραχος υπάρχει και σήμερα, όπως και το χιονοδρομικό κέντρο Γεροντόβραχος, στις νότιες πλαγιές του Παρνασσού, με πίστες που αποτελούν πρόκληση και απόλαυση για πολύ καλούς χιονοδρόμους.

Στις 16 Ιανουαρίου 1977 λειτουργεί επίσημα το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, στη θέση Φτερόλακα από τον ΕΟΤ.

Το χειμώνα του 1981 λειτουργεί ο «πνεύμονας» των χειμερινών σπορ της Ελλάδας στη θέση Κελάρια. επισκέπτες, το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού της χώρας μας.

Στα 1988, τοποθετήθηκε ο τριθέσιος συνδετικός αναβατήρας «Ερμής» που ένωσε τα Κελάρια και τη Φτερόλακα για τους χιονοδρόμους.

Στα 1993 τοποθετήθηκε ο τετραθέσιος αναβατήρας “Ηρακλής

Έτσι οι χιονοδρόμοι έχουν τη δυνατότητα να μεταβαίνουν από τα Κελάρια στη Φτερόλακα και αντίστροφα χρησιμοποιώντας το συνδετικό αναβατήρα και όχι το ΙΧ.

Κάθε χρόνο γίνονται έργα που αφορούν στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών του χιονοδρομικού ενώ υπάρχει και φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού στη Β, ΒΑ πλευρά του ορεινού όγκου του Παρνασσού.

Κελάρια

Σε υψόμετρο βάσης 1750μ στις ΒΔ  πλαγιές του Παρνασσού, εκτείνονται τα Κελάρια Παρνασσού.

Μόλις πέσουν τα πρώτα χιόνια, χιλιάδες φίλοι σκιέρ αλλά και επισκέπτες συρρέουν στα Κελάρια που αποτελούν το σημείο συνάντησης όλης της κοσμικής Αθήνας αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας.

Με πίστες για όλα τα επίπεδα, σαλέ με VIP, ενοικιάσεις σκι, παιδικό σταθμό, πολύ καλό φαγητό και ποτό, αλλά και πολλά happenings, τα Κελάρια είναι το πιο δημοφιλές χιονοδρομικό της Ελλάδας με υψηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών και αίγλη που φτάνει έως και το εξωτερικό.

Στη βάση στα Κελάρια  στα 1750μ υπάρχουν parking 3500 θέσεων και δίπλα το κτίριο υποδοχής, το οποίο καταλήγει  στην 4θέσια τηλεκαμπίνα, η οποία θα μας οδηγήσει στις αφετηρίες των πιστών στα Κελάρια 1950μ.

Εντός του κτιρίου, υπάρχουν τα εκδοτήρια ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών, μικρό καφέ – μπαρ αλλά και οι πληροφορίες για την κατάσταση καιρού στις πίστες, θερμοκρασία κλπ. Εξοπλισμό σκι θα βρείτε στο πάνω κτίριο.

Η επιβίβαση στην 8θέσια τηλεκαμπίνα «Αφροδίτη» θα μας οδηγήσει στις αφετηρίες των πιστών στα 1950μ.

Στα 1950μ αρχίζουν όλες οι πίστες, οι οποίες εκτείνονται έως τα 2245μ, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους τους φίλους σκιέρ, να απολαύσουν όλο το βουνό. Εύκολες έως μέτριας δυσκολίας πίστες που καλύπτουν τα γούστα όλων των φίλων σκιέρ

Τα υψηλά στάνταρντς του χιονοδρομικού στα Κελάρια, διευρύνονται και εκτός πιστών, μέσα σε ένα σαλέ από γυαλί, σίδερο και ξύλο, σε  τρεις ορόφους, όπου μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ και το ποτό σας σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον απολαμβάνοντας την καταπληκτική θέα από ψηλά.

Εντός του κτιρίου υπάρχει ακόμη παιδικός σταθμός, αίθουσα VIP στον  τρίτο όροφο, ιατρείο, παρατηρητήριο ασφάλειας και συντονισμού με τους τερματικούς σταθμούς λιφτ. Επίσης θα βρείτε και σχολές εκμάθησης σκι για τους αρχαρίους και όχι μόνο.

Τα πάρτυ και οι εκδηλώσεις είναι άφθονα, εν μέσω μουσικής, σκι, ποτού και μεγάλου κεφιού. Φυσικά δε λείπουν και τα νυχτερινά σκι, τα Σαββατοκύριακα.

Τα Κελάρια συνδέονται με τη Φτερόλακα με 8 θέσιο αναβατήρα για τους φίλους χιονοδρόμους, διευκολύνοντας έτσι τη μετάβαση τους από το ένα χιονοδρομικό στο άλλο.

Απέχουν  από την Αράχωβα 24 km.

Ακολουθείτε το δρόμο προς Λιβάδι Αράχωβας και Επτάλοφο και στο 15o Κm στρίβετε δεξιά προς χιονοδρομικά. Ακολουθείτε 9 Km δρόμου, καταλήγοντας στα Κελάρια.